Հասկանու՞մ եք, Ադրբեջանը ՀՀ սահմանները խախտել, խորացել է ՀՀ տարածք և իշխող քաղաքական ուժ լուռ հետևում է, թե ինչ է կատարվում։ Իրավիճակի աբսուրդայնությունը նրանում է, որ ադրբեջանական ստորաբաժանումները հայկական դիրքերը զբաղեցրել են առանց որևէ կրակոցի: Դատելով իրավիճակից՝ հերթական անգամ համոզվում ենք, որ երկիրը կառավարելու մանդատ ստացած ուժին չի էլ հետաքրքրում, թե ինչ է կատարվում մեր երկրում։ Հենց այդ պատճառով էլ տեղի է ունեցել «Երրորդ ուժ» քաղաքացիական նախաձեռնության «Ազգային անվտանգության անկախ խորհրդի» արտահերթ նիստը, որի ընթացքում քննարկվել են Սյունիքում, Գեղարքունիքում, սահմանամերձ այլ գոտիներում ստեղծված իրավիճակն ու ձեռնարկվելիք քայլերը։ Հանդիպման ընթացքում նրանք ընդունել են 9 կետից բաղկացած հայտարարություն, որի ընթացքում արձանագրում են՝ Ադրբեջանի քաղաքական ղեկավարությունը, օգտվելով Հայաստանի Հանրապետությունում տիրող ներքաղաքական իրավիճակից, այն պայմաններում, երբ Հայաստանի վարչապետը անկարողունակ է և, փաստացի, անգործ, իսկ Ազգային ժողովը լուծարվել է, դիմեց ՀՀ միջազգայնորեն ճանաչված սահմանների նկատմամբ սադրանքների։

Հայտարարության տեքստում նրանք արձանագրում են՝ հակառակորդի անարգել մուտքը Հայաստանի Հանրապետության տարածք և արդեն մոտ 6 կմ խորանալն ու տարածքներ գրավելը ևս մեկ անգամ ցույց են տալիս, որ ներկայիս իշխանությունը ի զորու չէ պաշտպանելու Հայաստանի տարածքային ամբողջականությունը: Վտանգված են Հայաստանի անվտանգության բոլոր համակարգերը։ Նրանք իրականում անտեղյակ են, թե ինչ է կատարվում, քանզի՝ սադրիչ գործողությունների առաջին օրն իսկ, նրանք մինչև վերջին պահը փորձում էին ջրից չոր դուրս գալ և հայտնել, թե իբրև տարածվող լուրերը սին են ու սադրիչ։ Բայց արդեն երեկոյան կայացած անվտանգության խորհրդի նիստի ժամանակ, լրիվ հակառակում կամոզվեցինք։

Ինչպես նշում են հայտարարության տեքստի հեղինակները, պետությունների միջև սահմանները հստակեցվում են սահմանագծումով ու սահմանազատումով և ոչ թե GPS-ով: Դրա հետևանքով՝ Հայաստանը թույլ տվեց, որ ճանապարհահատվածի և բնակավայրի տարածքի շուրջ բարձրացվող հարցերի քննարկումներն ընթանան այդ հատվածները ագրեսիվ հարևանին փոխանցելուց հետո:

Իշխանությունները չեն ապահովում Հայաստանի տարածքի և անգամ ռազմական ստորաբաժանումների կողմից զբաղեցված տարածքների ամբողջական վերահսկումը։ Բացի այդ, նոյեմբերի 9-ի համաձայնագրի ստորագրմանը չհաջորդեց հակառակորդի հետ հրատապ հարցերի քննարկումների մարմինների ստեղծումը (միջադեպերի արձագանքման միջպետական թեժ գծեր), ինչը կարող էր կանխել միջադեպերը և կարգավորել պրոբլեմների լուծումները: Ինչ է ստացվում, այո՝ հակառակորդը հարցերը լուծում է զորքերի տեղաշարժով և նոր շահեկան դիրքեր գրավելով: Արդյունքում՝ թշնամին, գրավելով այդ հատվածները, անառիկ դիրքեր է զբաղեցնում՝ տեղակայելով այնտեղ հատուկ նշանակության զորքեր։

Հետևապես, խորը մտահոգվելով երկրում ստեղծված իրավիճակով, «Երրորդ ուժ» քաղաքացիական նախաձեռնության «Ազգային անվտանգության անկախ խորհուրդը», հիմք ընդունելով ներկա վիճակը, դիմում է ՀՀ ԱԱԾ-ին, Հայաստանի հատուկ քննչական ծառայությանը, ՀՀ քննչական կոմիտեին, ՀՀ Պաշտպանության նախարարությանը հետևյալ առաջարկներով՝

1․ Արգելել ոչ իրազեկ մասնագետների մասնակցությունը սահմանային միջադեպերի քննարկմանը, այն իրականացնել միայն սահմանային կոմիսարների միջոցով,

2․ Նոյեմբերի 9-ի հայտարարության համաձայն՝ բոլորը պետք է մնային իրենց տեղերում, սակայն նոյեմբերի 9-ից հետո հանձնվեց Որոտանի (Կուբաթլու), Կովսականի (Զանգելան) և Հադրութի շրջանների մի մասը, որոնք գտնվում են մեր վերահսկողության տակ։ Ադրբեջանի հետ բանակցություններում պահանջել վերադառնալ և զբաղեցնել նոյեմբերի 9-ի դրությամբ զբաղեցրած բնագծերը,

3․Նոյեմբերի 9-ի հայտարարությամբ և ՌԴ միջնորդությամբ սկսված կոմունիկացիոն խնդիրների և կողմերի հաշտեցմանն ուղղված այլ ակտիվության հետ կապված՝ սահմանային գոտու ճշտումների գործընթացում պահանջել չեզոք գոտու ստեղծում, քանի որ մի շարք հատվածներում կողմերին բաժանում է մի քանի մետր, ինչը ներկայիս խիստ լարված հարաբերությունների պայմաններում պայթունավտանգ է,

4․ Հանցավոր անգործության, Հայաստանի տարածքային ամբողջականությունն ու պետական սահմանները, ՀՀ քաղաքացիների անվտանգությունը չպաշտպանելու համար հարուցել քրեական գործեր՝ մեղավորներին բացահայտելու և հանցավոր անգործության մթնոլորտը վերացնելու նպատակով։

Վստահ եմ՝ առաջիկա ժամերին կտեղեկանանք, որ այս առաջարկներն ընդունվել են ի գործ, քանզի՝ մինչ այս պահը, ո՛չ խորհրդարանական, ո՛չ արտախորհրդարանան ուժերը չեն նախաձեռնել նմանօրինակ առաջարկների փաթեթ, որը այսպես իրատեսական և արժանահավատ է։ Այսկերպ իրենք իրենց գործով են ապացուցում, թե ինչ են անում և անելու թե՛ Հայաստանի, թե՛ Արցախի համար:

Do you understand that Azerbaijan has violated the borders of the Republic of Armenia, has deepened in the territory of the Republic of Armenia? The ruling political force is silently behind what is happening. The absurdity of the situation is that the Azeri units occupied the Armenian positions without firing a shot. Judging by the situation, we are once again convinced that the force that has received a mandate to govern the country does not even care what is happening in our country. That is why the special session of the “Independent National Security Council” of the “Third Force” civil initiative took place, during which the situation in Syunik, Gegharkunik and other border areas were discussed and the steps to be taken. During the meeting, they adopted a statement consisting of 9 points, during which they state that the political leadership of Azerbaijan, taking advantage of the internal political situation in the Republic of Armenia, in conditions when the Prime Minister of Armenia is incapable, de facto, idle, and the National Assembly dissolved, provocations against the borders.

In the text of the statement, they state that the unimpeded entry of the enemy into the territory of the Republic of Armenia, the deepening of about 6 km and the occupation of territories, once again show that the current government is not able to defend the territorial integrity of Armenia. All the security systems of Armenia are endangered. They are really unaware of what is happening, because on the very first day of the provocative actions, they were trying to get out of the water until the last moment, to say that the rumors were false and provocative. But already during the meeting of the Security Council held in the evening, we were convinced of the complete opposite.

According to the authors of the text of the statement, the borders between the states are clarified by demarcation and demarcation, not by GPS. As a result, Armenia allowed the discussions of the issues raised around the road section, the settlement area, to take place after the transfer of those sections to the aggressive neighborhood.

The authorities do not ensure full control of the territory of Armenia, even the territories occupied by military units. In addition, the signing of the November 9 agreement was not followed by the establishment of emergency bodies to discuss urgent issues with the adversary (incident interstate hotlines), which could have prevented incidents և resolved problems. As it turns out, yes, the enemy solves the problems by moving the troops, gaining new advantageous positions. As a result, the enemy, occupying those parts, occupies impregnable positions, deploying special forces there.

Therefore, deeply concerned about the situation in the country, the “Independent National Security Council” of the “Third Force” civil initiative, based on the current situation, appeals to the RA NSS, the RA Special Investigation Service, the RA Investigative Committee, the RA Ministry of Defense with the following proposals:

1 ․ Prohibit the participation of uninformed specialists in the discussion of border incidents, to carry it out only through border commissioners,

2 ․ According to the November 9 announcement, everyone was supposed to stay in their places, but after November 9, a part of Vorotan (Kubatlu), Kovsakan (Zangelan) և Hadrut regions, which are under our control, was handed over. In the negotiations with Azerbaijan, to demand to return, to occupy the areas occupied as of November 9,

3․ According to the November 9 statement, in connection with other activities aimed at reconciling the Russian-mediated communication issues, to demand the creation of a neutral zone in the process of clarifying the border zone, as it separates the sides in a few meters, which is explosive is,

4 ․ To initiate criminal cases for criminal inaction, for not protecting the territorial integrity and state borders of Armenia, for the security of the citizens of the Republic of Armenia, in order to identify the culprits and eliminate the atmosphere of criminal inaction.

I am sure we will be informed in the coming hours that these proposals have been implemented, because so far neither the parliamentary nor the extra-parliamentary forces have initiated a package of such proposals, which is so realistically credible. In this way, they prove with their work what they are going to do for both Armenia and Artsakh.